Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.

FAQ - Vanliga frågor

[faq-search]

[faq-quicklinks]

Order

Var är min order?

När du har lagt din order så packas den och skickas från vårt lager inom 1–3 arbetsdagar. 

 

Kan jag ändra eller makulera en redan lagd order?

En redan lagd order går inte ändra i (tex lägga till eller ta bort produkter) eller makulera. För paket som inte hämtats ut inom den angivna tiden hos paketombudet tillkommer en avgift. Denna avgift ligger på 250 kr och avser våra faktiska kostnader för retur, emballage och hantering. Om du ångrar en beställning så måste du hämta ut paketet och skicka det i retur till oss. 

 

Kan ni skicka två olika beställningar i samma paket?

Nej, det går inte. En redan lagd order går inte att ändra i.

 

Hur gör jag en beställning på Korps.se?

 Så här lägger du produkter i varukorgen:

 

1) Skriv in kvantitet i den lilla rutan

2) Klicka på köpknappen

3) Kom ihåg att logga in/skapa konto för att se din beställningshistorik

4) När du har lagt alla dina varor i varukorgen så klickar du på varukorgssymbolen längst upp till höger

5) Klicka på till kassan

6) Stämmer antal? Vill du ändra något? Skriv in nytt antal och tryck på uppdateraknappen

7) När allting stämmer, välj leveranssätt

8) Välj betalningssätt

9) Läs och godkänn Korps försäljningsvillkor (klicka i rutan)

10) Fortsätt till betalning

11) Välj privat/ företag till höger

12) Fyll i e-postadress, postnummer, mobilnummer och personnummer

13) Var noga med att alla uppgifter stämmer. Kolla även en extra gång att namn och adress är rätt. Vi kan inte ändra i en redan lagd order men du har självklart rätt att returnera dina varor.

14) Välj betalningssätt

15) Klicka på betala

* Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av produkter, samt lagersaldofel. 

 

Kan jag se mina tidigare ordrar?

Du kan se alla dina tidigare köp under mina sidor, förutsatt att du varit inloggad vid köptillfällena.

 

Kan jag beställa en vara som ej finns i lager?

Nej, det går ej att reservera varor, så fort varorna finns åter i lager så kommer dom upp på hemsidan.

 

Kan jag beställa tygprov?

Tygprov kan beställas i enstaka bitar 4x4cm. Dessa beställer du lätt genom att klicka på knappen "Lägg 4x4 cm tygrpovsbit à 5.00 kr i varukorg".  Det finns även hela provkartor. Du hittar dom här.


Leverans

 

Var är min order?

När du har lagt din order så packas den och skickas från vårt lager inom 1–3 arbetsdagar.

 

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden för privatpersoner inom Sverige är från 99kr.
Gäller ej tygprover som skickas som brev.

 

Kan jag ändra adress på en redan lagd order?

Tyvärr kan inte vi ändra i en redan lagd order så var alltid noga med att kolla att namn och adress stämmer.

 

När paketet är skickat från vårt lager finns det möjlighet att ändra leveransadress. Det tillkommer då en kostnad från DHL på 230 kr. Kontakta kundservice för mer information.

 

Kan jag få mina varor snabbare?

Om du lägger din order på en helgfri vardag innan kl. 11.00 och väljer brådskande leverans (158kr) som leveranssätt så packas och skickas din order samma dag. (Vid för högt tryck i webshopen kan denna tjänst tas bort tillfälligt)

 

Levererar ni utanför Sverige?

Ja, vi levererar världen över.


Betalning

 

Vilka betalsätt finns det?

Kort: Du kan betala direkt med Visa eller Mastercard

 

Swish: För snabb och enkel betalning genom mobilen kan du swisha oss direkt

 

Faktura: Betala när du fått hem dina varor! Fakturan betalar du via Riverty. Du loggar lätt in på Riverty med ditt BankID och du får även ett mail med instruktioner/påminnelse.

 

E-faktura: För skola, region och kommun behöver ni kontakta oss som ny kund så vi kan lägga upp ett konto till er. Betalningen sker endast via E-faktura.

Kom ihåg att ha GLN-nummer/peppolID, referenskod, orgnummer samt leveransadress och fakturaadress.

 

Internationella betalningar:
IBAN: SE 938 000 0848 0692 3271 2183 
Bic/swift: SWEDSESS

 


Retur & Reklamation

Hur gör jag en retur?

Så här gör du en retur:

 

1) Skriv retur i sökrutan högst upp på hemsidan

2) Välj ”returfrakt” för att skicka tillbaka en retur. En retur kostar alltid 99kr.

3) Lägg i varukorgen. Tänk på att detta endast avser returen och kan inte kombineras med en ny beställning.

4) Gå till kassan

5) Genomför köpet så skickar vi en returfraktsedel via mail.

 

Hur gör jag en reklamation?

Om en beställning är skadad eller fel, kontakta vår kundservice.

Du behöver bifoga en bild som tydligt visar vad felet är. Vid godkänd reklamation står vi för frakt, returfrakt och omkostnader.

 

Hur lång returrätt har jag?

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din order, med undantag för måttbeställda varor som klippta tyger, klippta band, brutna förpackningar och använda eller skadade varor.

 

Hur återbetalas pengarna när jag gjort en retur?

Pengarna återbetalas ca 8 dagar efter att orden lagts. Vi betalar ut på samma sätt som betalningen gjordes.

 

Återbetalas frakten vid retur?

Nej, frakten återbetalas ej.


Företagsköp

Kan företag handla på Korps?

Ja, företag kan handla hos oss. Skapa ett konto och kom ihåg att klicka i företag.

 

Finns grossistpriser?

Ja, som företag får du bättre priser när du handlar en större mängd av en och samma vara. Större mängd är till exempel hel rulle (ca 15 -20m) för tyger och band samt 10-30st för många övriga varor.

 

Kan man handla med E-faktura?

Ja. För skola, region och kommun behöver ni kontakta oss som ny kund så vi kan lägga upp ett konto till er.

Betalningen sker endast via E-faktura. Kom ihåg att ha GLN-nummer/peppolID, orgnummer samt leveransadress och fakturaadress.

Tänk också på att du vid varje order måste ange referens och referenskod.


Mitt konto

Hur skapar jag ett konto?

Så här skapar du ett konto på Korps.se:

 

1) Klicka på Skapa konto

2) Kryssa i om du är privatkund eller företag

3) Fyll i alla kontaktuppgifter

4) Fyll i användarnamn och lösenord.

5) Stämmer all information?

6) Klicka Skapa konto

7) Har du glömt lösenord klicka glömt lösenord

 

Tänk på att alltid logga in på ditt konto vid beställning. Det gör att du kan se beställningshistorik med mera.

 

Vilka förmåner som medlem?

Som medlem hos Korp.se får du tillgång till Mina sidor där du bland annat kan se orderhistorik samt tillgång att skapa dina egna favoritlistor.


Om oss

Finns er butik endast som webshop?

Nej, vi har även en lagerbutik som är belägen tillsammans med vårt huvudkontor i Söderköping. Se öppettider och mer information här.

 

Gör ni samarbeten?

Vi tar gärna emot en ansökan om samarbete om du uppfyller följande krav:

• Att du är kreativ och gillar att inspirera andra

• Att du har minst 1500 följare på Instagram

• Att du fyllt 18 år

• Att du tycker om och inspireras av Korps sortiment

Om du uppfyller våra villkor så tveka inte att kontakta oss! Du ansöker enkelt via vårt kontaktformulär, välj ärende "övrigt".

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan